Selasa, 27 Januari 2009

Assalamualaikum.
Salam Sejahtera kepada semua.

Barangkali ribut yang sedang melanda ekonomipolitik barat dan timur telah mengejutkan anda dari pembaringan yang panjang. Atau itu masih belum cukup untuk mengejutkan igau mimpi sang ummah. Dan apabila mereka tersedar, segalanya sudah agak terlambat. Nasi bukan sekadar menjadi bubur. Tapi benar-benar basi dan berulat. Kalau bubur, ia masih boleh dihidangkan. Kalau berulat, hanya ayam dan itik yang berani mencuba. Pun begitu, khayalan masih terlalu gagah mencengkam. Malah semakin kental memenjara akal generasi kini hingga berupaya mencacatkan daya fikiran.

Ruangan terhad ini ialah untuk kita sama-sama membentang dan menghujahkan apa yang termaktud di akal dan fikiran masing-masing. Mudah-mudahan ia akan menjadi salah satu dari berjuta platform yang bisa menjurus kepada pembinaan minda. Matlamat akhir ialah impak positif kepada semua, Insyaallah. Saudara-saudari dengan segala hormatnya di jemput untuk turut serta dalam setiap perbincangan dan pembentangan. Asas kita ialah keikhlasan dalam membicarakan sesuatu berpandukan nilai-nilai keilmuan yang lurus, mantap dan serius.
neosangsapurba

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PRU 14: PERLUNYA REFORMASI DALAM POLITIK NEGARA

INTRODUKSI (Nota ini telah siap ditulis pada 15 Mac 2016 jam 1520 ptg) Apabila Tanah Melayu dibebaskan oleh penjajah British pada tahun ...